אודות

 בירה קורונה המשווקת ב-180 מדינות ברחבי העולם ומיוצרת אך ורק במקסיקו, היא המותג השלישי בעולם מבחינת מכירות אחרי Bud ו- Bud Light. קורונה הושקה לראשונה בישראל בשנת 1992 על ידי תימקו בירה בע"מ. נתח השוק של בירה קורונה       בישראל הוא השלישי בעולם, אחרי מקסיקו וארה"ב. 

 בשנת 1993 נרכשה Grupo Modelo על ידי יצרנית הבירה הגדולה בעולם – Anheuser Busch במטרה להשיג  דריסת רגל בשוק המקסיקני. השקעתה ב-Grupo Modelo היתה מהטובות שעשתה אי פעם ושוויה של החברה בבורסה של מקסיקו  סיטי עלה לאין ערוך. 

 סיפור ההצלחה של בירה קורונה החל במקרה כאשר בשנת 1981 הפכה כמעט בין לילה לבירה הנמכרת ביותר בקליפורניה ללא כל פעילות שיווקית. 

 כיום, בירה קורונה היא הבירה המיובאת מספר 1 לשוק האמריקאי ומוכרת בו ככפליים מהמתחרה הקרוב ביותר. 

 התחרות בבירה קורונה הביאה את כל יצרניות הבירה בעולם להשיק בקבוק שקוף בנוסף לבקבוק החום המסורתי. אף אחד מהחיקויים הרבים שקמו לבירה קורונה בשוק המקסיקני ובאירופה לא הצליח לחקות את הצלחתה. 

 המבשלה של בירה קורונה, Grupo Modelo, אשר נוסדה על ידי Pablo Diez בשנת 1925, היא תופעה ייחודית בהיותה קרובה לעצמאות כלכלית. בבעלותה מעבר לשבע מבשלות ענק, מהמתקדמות בעולם, המפעלים המייצרים את הבקבוקים, הפקקים, הקרטונים ומתקני הייצור למבשלות. אם לא די בזה, בבעלותה גם שדות השעורה המשמשת בבישול הבירה ומכרות הזכוכית אשר ממחציביהם מיוצרים הבקבוקים. 

 במקסיקו שותים קורונה ללא פלח לימון, מקור הלימון בפיית הבקבוק הוא, שלא כבשמועות המופצות על ידי  מתחריה, בגולשים האמריקאים שהגיעו בתחילת שנות השמונים לחופי Baja California והחלו תוחבים את פלחי הליים, המצויים ביחד עם הצ'ילי על כל שולחן מקסיקני, לפיית הבקבוק.  

 בירה קורונה משווקת אך ורק בבקבוק זכוכית 355 מ"ל שקוף ומכילה 4.6% אלכוהול.

Comments

Powered by Facebook Comments