איך נשארים נינוחים כשלכודים מתחת לגל?

מאת לי "לולו" קום חזרה

נינוחות כשאנחנו מתחת למים, זו פעולה שגולשים עובדים עליה כל הזמן. גם גולשים מנוסים צריכים לתרגל ולשפר את היכולות לשהייה ממושכת מתחת למים. זה פוגש אותנו בחורף, או בטיול גלישה ליעד חדש, בסשן עם תנאים מאתגרים וחדשים לנו או אפילו בנפילות מסוימות בתנאים נוחים ומוכרים, או שכבר עייפים ורוצים לצאת החוצה, אבל נשארים רק לעוד גל אחד… איך משפרים את היכולות האלו…?

יש קורס שנקרא "לוחם האוקיינוס" שמתעסק בכל מה שכולל להרגיש נינוחות מתחת למים, של בחור ששמו מארק ויסר. ויסר עובד עם גולשים מוכרים כמו קלי סלייטר וקאי לאני ועוד כמה גולשי גלים גדולים. גם רוזי הודג' וגולשי גלים (רגילים) נוספים הגיעו ללמוד ממנו. ויסר אסף ידע רב עם השנים מגולשי גלי ענק, מיחידות ים צבאיות, מצוללנים ומקצוענים בצלילה חופשית, מגורואים של בטיחות ימית ומכל מי שמבלה זמן מתחת למים. קורס "לוחם האוקיינוס" ​הינו ​קורס הכשרה חינוכית כדי לעזור להרגיע את הנפש והגוף ולהיות מוכנים לכל מה שהגל הבא עשוי להביא איתו.

 

Credits: WSL

 

ויסר בעצמו עבר טביעה כשהיה בן 3 ומנסה להתגבר על הטראומה כל חייו. הוא עשה הכל כדי להתמודד ולהרגיש נינוח במים ומתחת למים. זו הסיבה שלמד כל כך הרבה על הנושא, בעקבות כל הדברים שהוא למד ואסף הוא יכול להעביר את הידע הלאה. במהלך הניסיונות להתגבר על טראומת הטביעה וכדי להוכיח לעצמו שהוא לא מפחד, ויסר גלש ב- JAWS בלילה (חוף של גלי ענק בהוואי) והוריד אופנוע ים בצניחה ממטוס כדי לתפוס גל באמצע האוקיינוס. הוא התאמן עם הכוחות הימיים, יודע להחזיק את נשימתו למשך 6 דקות שלמות ולמד איך לצאת ממערבולות חשוכות עמוק מתחת למים.

אני אישית הייתי שמחה מאוד לעבור את הקורס, ואולי עוד אעשה זאת בעתיד. אך בינתיים בהתאם לכך שלא אני ולא אתם עומדים לעבור את הקורס, אספתי עבורינו כמה נקודות חשובות שכדאי לדעת כדי לשפר את היכולות, מתוך הקורס ומתוך החוויה של רוזי הודג' וג'ייק הווארד כשפגשו את ויסר.
אם אתם גולשים, זה בהחלט יוכל לעזור לכם וגם אם אתם לא גולשים, אלו נקודות שנכונות עבור כל מיני מצבים נוספים בחיים של לחץ או פחד.

 

נקודה ראשונה – השאירו את עניכם סגורות כשאתם מתערבלים מתחת לגל, כשהעיניים מנסות לקלוט תמונות זה מבזבז לנו חמצן, לכן השאירו אותן סגורות, גם ככה אין מה לראות כשאנחנו מעורבלים שם מתחת למים.

נקודה שניה – עשו כמה שפחות תנועות כשאתם מתחת למים, בקורס ממחישים את זה בצלילה בתוך בריכה כשמבקשים מהמשתתפים להחזיק את הנשימה ולעבור מצד אחד של הבריכה לצד שני ולספור את מספר התנועות שלהם, לאחר מכן עושים איתם עבודת נשימה, מנטלית בעיקר ומבקשים מהם לחצות שוב את הבריכה והפעם בכמה שפחות תנועות. המשתתפים בפעם השניה היו הרבה יותר נינוחים והצליחו להחזיק עצמם מתחת למים כמעט פי 2 מהזמן.

נקודה שלישית – שמירה על רוגע, והעדר תזוזות ולחץ זה בדיוק מה שעוזר לגולש להצליח בנינוחות שלו מתחת למים. התרגיל הוא שאנשים מזיזים אותך ומטלטלים אותך בבריכה, כדי לדמות מצב בו נתקעים למטה כשמגיע סט, והמשתתף צריך להישאר כמו שיותר נינוח, להוציא כמה שפחות אנרגינ. זה לא משנה אם זה גל של חצי או של 2 מטר, אם ניתן ללחץ או לחרדה להופיע לנו בסשן זה ישפיע עלינו מבחינה פיזיולוגית וישפיע על הביצועים שלנו.

אלו נקודות שנכונות להתנהלות שלנו במים בתור גולשים, והן נכונות גם להתמודדות שלנו עם כל מיני מצבים אחרים בחיים, עמידה ביעדים, במצבי לחץ, חציית אתגרים וחציית פחדים. לא סתם אנחנו אומרים שהגלישה משקפת לנו את החיים, ההתנהלות שלנו במים זה השתקפות לחיינו על האדמה.

האם את/ה מעל גיל 18?