על שבירת שיא העולם למעגל הגלישה

מאת עומרי חצור חזרה

ביום שישי האחרון היה לי את הכבוד לקחת חלק בהקמת מעגל הגולשים הגדול ביותר בעולם וזה היה מטורף. הכל התחיל לפני כמה חודשים אז עלה הרעיון לערוך מעגל גלישה שבדרך כלל נערך ככבוד אחרון לחבר מקהילת הגולשים שעזב אותנו. הרעיון נולד כשכמה גולשים מתחומים שונים הצליחו לתפוס ולגלוש על אותו גל דמיוני ולראות את המעגל הזה קורה למען העלאת המודעות למאבק להרחקת אסדת הגז אל המקום שבו היא צריכה להיות, 120 קילומטר מהחוף על פי הבאר.

מאותו רגע שזה קרה הענינים התחילו לזוז, בדיוק בקצב הנכון התחילו להצטרף לרעיון עוד ועוד אנשים מתחומי עיסוק שונים ולתרום מהידע והזמן שלהם. פתאום עלה לאוויר הרשתות החברתיות וידיאו שמסביר על המאבק ומכוון את כל מי שרוצה לקחת בו חלק להירשם לפרוייקט הד סטארט שנוצר כדי לרכז את המהלך ובמקביל הוקמו עשרות קבוצות ב"מה נשמע" במטרה לארגן את מעגל הגלישה הגדול ביותר בעולם שעתיד לשבור את שיא גינס. בירור זריז לימד אותנו שהשיא הקודם עמד על 511 גולשים שנכנסו למים והחזיקו ידים ואנחנו שידענו ששבירת השיא תביא לחשיפה תקשורתית רחבה כיוונו לשבור את השיא הזה ולא רק, גם להגדיל אותו למספר עצום ככל הניתן כדי שיהיה כמעט בלתי אפשרי לשבור אותו שוב והכל למען המטרה, להרחיק את האסדה ולשמור על הבריאות שלנו.

על המעגל הזה עבדו כל כך הרבה אנשים מסביב לשעון לאורך כמה חודשים ארוכים ופשוט אי אפשר לציין את כולם, כל אחד מילא את החלק שלו בתחומו ובמה שהוא טוב בו ובגלל זה היתה לו זרימה שכל כך קשה להסביר במילים. בסופו של דבר המבצע התחלק לצוות ים וצוות יבשה וביום חמישי בערב אחרי שהגעתי לחוף הדרומי בהרצליה והצטרפתי לקבוצת המתנדבים שהקימו את בסיס החוף ההתרגשות שברה שיאים חדשים. פרסנו שלטים, תחמנו את האזור וסחבנו בקבוקי מים אל עמדת הרישום והקבלה שהוקמה בקדמת המאהל הגדול שריכז את כל מי שהגיע אל החוף. הגעתי לחוף ב 23.00 אחרי שאספתי 300 חולצות ומאות כובעים שחורים על הדרך והשתלבתי בעבודה, שלוש שעות אחר כך סיימנו את החלק העיקרי של ההקמה.

התארגנתי לישון בחוף בתוך שק שינה אבל ממש לא הצלחתי, כל כך הרבה אדרנלין זרם לי בורידים ולא נתן לי לישון אבל החלטתי שאני חייב לנוח, גם אם לא באמת להירדם כי בשעה 4 לפנות בוקר של יום שישי מתחילה האופרציה הימית. אחרי שעצמתי את העינים לכמה דקות קמתי והתארגנתי לכניסה למים, נפגשתי עם מתנדב נוסף בחלק הצפוני של המרינה, לקחנו סירות ממועדון השייט של בני הרצליה וחברנו לעוד כמה כלים בחלק הדרומי של המרינה עצמה שם פגשנו צוות של אנשים חזקים עם קול עבה. רובם אנשי משפחה מעל גיל 35, כאלה שעברו כמה לילות וימים ארוכים בים והעמסנו את החבלים, המשקולות והמצופים על הסירות ועם אור ראשון יצאנו לים כדי לפרוס את המעגל שיואב רשף, המהנדס הימי שפיקד על כל המבצע המורכב הזה תכנן והוציא לפועל בצורה מושלמת.

הכל קרה בצורה כל כך חלקה ואפילו הים שיתף איתנו פעולה והיה רגוע ושליו בשעה שפרסנו את המערך הימי דרום מערבית לחוף הדרומי שבהרצליה. בשעה 7.45 בבוקר סיימנו את החלק המרכזי של פריסת המעגל וסמוך לשלב הזה חזרתי אל החוף. הגעתי לחניה שבדרומי ופתאום קיבלתי פרספקטיבה נכונה של גודל המעגל הזה, היה קשה להבין את הגודל מהסירה קרוב למעגל אבל כשהסתכלתי עליו מהחול הוא פשוט נראה עצום.

אורי מגנוס

גולשים התחילו להכנס למים והתורים של עמדת הקבלה התחילו להתמלא בכל כך הרבה חברים  בעלי מכנה משותף שהוא הים, האנרגיה היתה בשמים וכמו שחזיתי זאת היתה השעה הכי יפה שלנו כש 992 גולשים מכל התחומים, מכל ערי החוף של מדינת ישראל ומבתי ספר שונים לגלישה לאורך כל קו החוף שמו את כל המחלוקות בצד ופינו זמן להגיע לחוף הדרומי ולהחזיק ידים כדי לשלוח מסר חריף למקבלי ההחלטות – אנחנו מאוחדים, אנחנו ערים ומודעים ופשוט לא ניתן לכם להרעיל אותנו. קהילת הגולשים הוכיחה באופן ברור את הכוח והאחדות שלה ונותנת גב חזק למאבק הזה שעתיד לשנות את המציאות בכל כך הרבה תחומים שונים בארץ ישראל, תודה רבה לכל מי שהגיע, תרם ועשה למען היום הזה, כולנו שותפים לדבר והשיא הזה הוא של כולנו.